Bron

Bron

13 oktober 2013

Het weer

Of dit klopt weet ik echt niet, maar het voelt zo sterk dat ik toch ben begonnen met schrijven.

Persoonlijke groei, spirituele groei in algemene zin herken ik sinds enkele weken in het weer. In de seizoenen, de
herfstachtige weken van eerder dit jaar, de grote hoeveelheid zon, de stormen die nog komen.

Kan ik hier nu ook al inzichten aan afleiden? Of ga ik nu echt "koekoek" worden?

Alles zegt mij dat het toch klopt.

Ik heb een tijd geleden in mijn schrift geschreven dat er veel groei zou volgen dit jaar, bij veel mensen. Wie of wat heb ik destijds niet beschreven, maar wel dat het groeiproces vooraf zou worden gegaan
aan veel voeding en energie om "te gaan bloeien". Regen regen en nog eens regen was het gevolg.

Ik schrijf veel op en plaats het achteraf op mijn blog, dus ja...dit is wellicht makkelijk praten. Je hoeft het gelukkig niet met mij eens te zijn :)

Na de regen van het voorjaar voelde ik sterke bloei aan komen.
Ik heb dit beschreven als het ontluiken van een bloem (artikel Zielsgroei, de ontluikende bloem).
Deze periode zou veel zon, licht en warmte hebben; de maanden augustus en september.

Nu is het de 1e week van oktober en van het weekend kreeg ik het gevoel dat er in de komende maanden
veel getest gaat worden. Getest of de bloem wel bestand is tegen de herfststormen.
Knakt het? Overwint de ziel? Het hart en de wilskracht en kan zij genoeg meebewegen om toch te blijven staan?

Ik schreef dit laatste stuk op in de mooie zonnige eerste week van oktober. Een periode van rust, ongewone rust. Dit, omdat voor mij oktober normaliter erg nat is. Deze rust was er niet voor niks. Deze rust mochten wij goed gebruiken.

Er gaat een roerige tijd aankomen. Storm en regen gaan mij testen, gaan mensen testen die net opgebloeid zijn.
De veilige houding, het oude schuilpatroon met de bladeren dicht, kan niet meer, nu wordt het tijd om alleen en sterk te blijven staan.

Eind december en zeker januari worden gevoelsmatig koud en guur.
Een koude kille winter, met mogelijk veel eenzaamheid. De volgende test voor jeZelf.

Maar alles om na die winter mooier dan ooit terug te keren in de lente, als prachtige bloem.
In volle kracht, grootte en kleur. Een bloem als geen ander en volledig op eigen kracht gegroeid, met het geloof en het bewijs om iedere storm te trotseren en om van iedere zonnestraal vol te kunnen genieten.

Nogmaals: geen idee of dit hout snijdt, maar wat word ik al blij van de lente gedachtes :)

Wees allemaal die bloem, dan worden wij als geheel een prachtig veld met unieke bloemen die mensen
zullen laten lachen en laten stralen. Wie wordt er niet rustig en energiek van een prachtig veld vol bloemen!

Wellicht is het allemaal voor mij alleen, alleen aan mij "verteld", voor mijn pad?
Ik ben er in ieder geval erg dankbaar voor. Ook voor de komende storm en kou. Alles om sterker en mooier te worden.

Liefs en licht,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten