Bron

Bron

7 oktober 2013

Lijf en chakra deel II

Mijn nek speelt op bij "oude patronen". Snel en heftig.

Was ik er nog niet? Het antwoord is:Ja, inderdaad, je bent er nog niet.

Uit een meditatie kwam de oproep om meer op zoek te gaan naar de basis. Wat werd er bedoeld?

Op internet ben ik direct gaan googlen op "basis" en "spiritualiteit". Plof: de basis chakra!
Binnen 5 minuten knalde ik een heel verhaal op papier:
Rond mijn 7e levensjaar heb ik een les gehad op de kracht van intuitie. Echter wel dat "je daar niet op mag vertrouwen".
Gevoel is fout, dat leerde ik toen. Terwijl mijn ziel juist weet dat dit compleet anders is. Een vroege onbalans in mijn chakra.

Rond mijn 15e levensjaar kwam daar een klap overheen. Ik verloor mijn oma. De eerste heftige realiteit van verliezen. De emoties cq gevoel heb ik volledig weggeduwd, want gevoel kan niet (eerdere les). Een tweede deuk in mijn chakra. Om rond mijn 16e levensjaar een klap te krijgen op "relaties duren eeuwig". Ik kreeg te maken met een scheiding in de familie bij mensen die voor mij "altijd bij elkaar waren en zouden blijven".

Als eerder gezegd is een van mijn grote lessen en doelen: Verbinding maken!

Wat ik mag leren en mag inzien is dat "Verbinding maken" ook verliezen met zich meebrengt.
Relaties komen en gaan. Ik wil(de) alleen nooit verliezen, nooit dat verdriet hebben uit 15e en 16e levensjaar.
Verbindingen hou ik nu in stand. Voorheen door mijzelf weg te cijferen en te compenseren in een relatie.
Om maar niet te verliezen. Ruzie was voor mij gelijk aan "scheiden"...los van het feit dat ik ruzie maken volstrekt onzinnig vind.

Beiden wijzen van aanpak in combinatie met de eerdere ervaringen hebben mijn 1e en 2e chakra vastgezet. Veiligheid in mijn beeld van verbinding is te hard aangetast vroeger.

Door mijn blokkade op 1 en 2 grond ik ook slecht in meditatie en ga ik te veel in de hogere chakra's zitten. Het risico is dat ik ga zweven en "uit ga". Dan gaat mijn brein uit en val ik weg.

Wellicht wil ik ook "niet aarden". Komen die angsten dan weer los? Komen de vastgeraakte emoties los?
Wil ik dat wel voelen?

Ik ben nu bezig met het losmaken van de 1e en 2e chakra. Ik ben er niet bang meer voor. Hierna zullen de chakra's allemaal open zijn. De totale verbinding tussen aarde en universum is dan gemaakt. De balans is terug.

Ben zo benieuwd hoe dat er uit gaat zien!

Liefs en licht,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten